29/03/2023

Proč online supermarkety volí DODO pro svůj rozvoz?

DODO rozvoz potravin

DODO je aktuálně jedním z největších rozvozců potravin v Evropě. Během několika let se nám podařilo zdokonalit své technologie a postupy natolik, že nám věří i ti nejznámější online obchodníci v tomto segmentu. Jak zajišťujeme 100% kvalitu doručení čerstvých i mražených potravin?

Obliba online supermarketů celosvětově roste. Podle studie výzkumné společnosti Statista v roce 2022 drží nákupy z online supermarketů (Grocery Delivery) 75% podíl na celkových online objednávkách jídla (Online Food Delivery). Z dat vyplývá, že příjmy segmentu online supermarketů mezi roky 2022 a 2024 narostou o 18,9 % a podíl Grocery Delivery na celkovém Online Food Delivery se bude dále zvyšovat. Trend se nejrychleji rozvíjí ve Velké Británii, Francii nebo Nizozemsku. Česká republika je v tomto směru konzervativnější, ale i u nás se pohodlné online nakupování potravin těší stále větší oblibě a stalo se běžnou součástí našich životů. 

Kvalita, rychlost, udržitelnost 

Každý klient vyžaduje pro své zákazníky to nejlepší. Důležitá je zejména rychlost a přesnost doručení v rámci maximálně dvouhodinového časového slotu, protože ohlášené doručení mezi 8. a 18. hodinou by pro zákazníka znamenalo nepříjemné domácí vězení. Pro plynulý rozvoz je zásadní také dostupnost aut a kurýrů pro zvládnutí očekávaných špiček, v ideálním případě i schopnost rychle reagovat a vykrýt neočekávaný peak. Ideální řešení je flexibilní a inovativní městská logistika, která se dokáže kdykoli přizpůsobit situaci a předvídá veškeré nástrahy a komplikace, jaké mohou u last-mile doručení nastat. 

Esenciální je také samotné vystupování kurýra – pozdraví, představí se, zmíní značku klienta a proaktivně nabídne odnos nákupu až do bytu.

Pro mnoho klientů i koncových zákazníků je zásadní i otázka ekologie, proto volí naši přepravu i z důvodu šetrnosti vůči životnímu prostředí. Udržitelnost městské logistiky je pro DODO zásadní téma a jedním z hlavních cílů, kterých se snažíme dosáhnout. 

DODO jako logistický partner (nejen) potravinových řetězců 

V DODO jsme schopni zajistit maximální kvalitu doručení zboží napříč několika segmenty. Poradíme si s expresním rozvozem hotových jídel, same-day doručením léků nebo řezaných květin a v rámci segmentu potravin se postaráme o dovoz nákupů z online supermarketů v té nejlepší kvalitě. A abychom dokázali zachovat 100% čerstvost i další důležité vlastnosti potravin, používáme speciální vybavení a dodržujeme vyšší standardy, než jsou od nás vyžadovány. 

Bezpečnost a čistota vybavení je základ 

Přestože vozíme primárně balené potraviny, dodržujeme nejvyšší potravinářské standardy, které by byly dostatečné i pro ty nebalené. V první řadě zajišťujeme bezpečnost termoboxů kontrolou certifikátů od výrobce, abychom měli jistotu, že jsou vhodné pro kontakt s potravinami (např. bez toxických lepidel). 

Abychom zajistili 100% kvalitu převážených potravin, dodržujeme vyšší hygienické standardy, než nám ukládá zákon.

A protože čistota je naprostý základ, o své vybavení také pravidelně pečujeme. Minimálně jednou za 14 dní pečlivě umyjeme všechny termoboxy a jednou za měsíc je vyčistíme také ozonem, který zlikviduje všechny bakterie i viry a poradí si také s pachy. Účinnost našich opatření pravidelně ověřujeme pomocí stěrů z termoboxů a následných laboratorních rozborů. 

Stejným procesem čištění (včetně ozonu) prochází i nákladový prostor našich vozidel. O svá auta pečujeme i zvenčí, aby co nejlépe reprezentovala nás i značky našich klientů. 

Dodržujeme teplotní řetězec 

U některých klientů (např. Tesco) plně zodpovídáme za dodržování teplotního řetězce. V praxi to znamená, že musíme být schopni udržet rozdílné teploty zboží i v rámci jednoho termoboxu nebo chlazeného nákladního prostoru. 

Čerstvé mleté maso a ryby například udržujeme v teplotním rozmezí 0 až 4 °C, pro mléčné výrobky platí horní hranice 8 °C. U mražených potravin zajišťujeme teplotní řetězec suchým ledem. Abychom dokázali všem potravinám dopřát potřebnou teplotu, upravujeme v závislosti na venkovní teplotě počty a rozmístění chladících elementů, které umožňují zachovat stabilní ideální teplotu v každé části termoboxu.

Důkladně proškolení kurýři 

Značnou část dojmu z doručení v zákazníkovi zanechá také vystupování kurýra, proto si dáváme záležet na jejich proškolení – a to jak na samotnou práci, tak i na bezpečnost. A protože má každý klient trochu jiné požadavky, školení vždy přizpůsobujeme přímo na míru. Dodržování globálních standardů zajišťuje mimo jiné i náš Etický kodex kurýra

Etický kodex kurýra obsahuje pravidla chování platná pro všechny DODO kurýry. 

Každý DODO kurýr musí u sebe mít platný průkaz pracovníka v potravinářství a reflexní vestu pro pohyb kolem vozidla při nakládce. Do práce chodí vždy upravený a v čistém oblečení, aby dobře reprezentoval značku klienta. V autě nikdy nekouří. Na silnicích i při předání zásilek se chová slušně a profesionálně, k zákazníkům je vždy vstřícný a přátelský. 

Dodržování klíčových zásad samozřejmě ověřujeme, a to nejen skrze zákaznické hodnocení. Organizujeme náhodné kontroly, které mají za úkol ověřit a případně zvýšit bezpečnost kurýrů při práci, a skrze naši technologickou platformu GAIA (námi vyvinutý softwarový ekosystém) sledujeme i styl jízdy našich kurýrů – postih dostávají například za časté prudké brždění. 

GAIA je naše vlastní data-driven logistická platforma, díky níž dosahujeme tak vysoké efektivity v rámci městské logistiky. Zajišťuje plánování tras, organizaci směn i kurýrů a mnoho dalších nutných činností.

Nadšení zákazníci a spokojení klienti 

Doručení zboží je poslední fáze nákupního procesu, která výrazně ovlivňuje výsledný dojem zákazníka. Včasné doručení zboží, 100% kvalita jednotlivých produktů a vstřícné, příjemné vystupování kurýra přirozeně zvyšuje tendenci zákazníka nakoupit na daném e-shopu znovu. 

DODO si zakládá na své pozici kvalitního a spolehlivého logistického partnera a neustále usiluje o to, aby přinášelo dobrý pocit z nákupu zákazníkům všech svých klientů. A protože se nám to daří, své rozvozy nám svěřují další a další online supermarkety. Aktuálně vozíme například pro e-shopy Tesco, Košík.cz, Spar, Penny Market nebo Billa.

Hledáte ideální řešení logistiky poslední míle? Neváhejte se na nás obrátit!