31/10/2023

Case study: Doručení ve stejný den pro Decathlon

DODO case study Decathlon

Heslo společnosti Decathlon („děláme sport dostupnější“) v Česku platí dvojnásob. Díky spolupráci s námi si totiž mohou zákazníci objednat sportovní vybavení s doručením ve stejný den. Řešení „same day delivery“ je v tomto případě inovativní i díky službě vynesení zboží až za druhé dveře, což je servis, který nabízí jen několik konkurentů. Po úspěšném zkušebním provozu v Praze se služba rozšíří i do dalších měst a zemí.

kurýrka Míša DODO pro Decathlon, foto: DODO

Ekologické doručení pro malé i nadrozměrné zásilky

Sportovní řetězec nabízel zákazníkům svého e-shopu pouze doručení do 2–3 dnů z regionálního skladu. V roce 2023 se Decathlon rozhodl situaci změnit a chtěl zavést možnost doručení ve stejný den z pražských obchodů. Tato idea měla nejen zkrátit dobu doručení, ale také dát zákazníkům možnost nechat si zboží dovézt i o víkendu. Podmínkou pro dodavatele řešení bylo doručení ve stejný den, ekologicky a s výnosem do patra.

Jako svého partnera pro doručování v Česku si Decathlon vybral DODO. Zaujali jsme především ekologickým přístupem a ochotou jít nad rámec standardního řešení. Kurýři totiž sportovní náčiní vynesou až za druhé dveře, a to i o víkendech. 

služba 2-men delivery s vynesením do patra a ke druhým dveřím, foto: DODO

Expresní dopravu zatím e-shop nabízí pouze v Praze, ale po ukončení pilotního provozu ji rozšíří i na další česká a slovenská města. Přibližně 45 % objednávek dodáváme v opakovaně použitelných obalech, s výhledem většího důrazu na ekologické balení v budoucnu.

Implementace na celoevropskou softwarovou platformu

Ekologická doprava nebo proaktivní přístup k partnerovi i koncovému zákazníkovi jsou pro nás standardní, výzvou pro nás však byla integrace na platformu Woop. Tato last mile delivery platforma funguje jako marketplace pro přepravní společnosti a obvykle si sami dopravci volí, kterou objednávku odbaví. V našem případě však bylo třeba nastavit, že jsme jediný dopravce pro danou oblast a máme pevně dané časy doručení. Téměř pět měsíců jsme proto byli v denním kontaktu s vývojáři platformy Woop i interním IT oddělením Decathlonu, abychom integraci správně nastavili. To se nakonec povedlo, a tak jsme spustili pilotní provoz.

vývojové oddělení DODO, foto: DODO

Úspěch nové služby záleží na obou stranách

Služba doručení ve stejný den je pro zákazníky Decathlonu nová a její úspěch tak záleží na nás i na e-shopu. Decathlon zvolil pro propagaci reklamní stojany, upozornění na webu, digitální kampaň i asistenci s objednávkou přímo v obchodě. Především u objednávek těžšího vybavení asistenti na prodejně se zákazníkem objednají zboží na e-shopu a DODO jej doručí. Zákazníci navíc mají v tomto případě dopravu o 50 % levnější.

100% přesnost doručení a rostoucí zájem zákazníků

Zkušenosti ze zkušebního provozu ukazují pozitiva doručení ve stejný den jak pro objemné zásilky, tak pro menší zboží. Výjimkou nejsou ani případy, kdy si zákazník objedná zboží, které je levnější než cena doručení. Urgentní potřeba v tomto případě vítězí nad cenou. Decathlon díky same day delivery na tuto potřebu odpovídá a předběhl tak konkurenci.

Velký zájem zákazníků vedl k prodloužení lhůty, do které lze objednat zboží s doručením tentýž den. Původně zákazník musel objednat do 14 hod., abychom mu zboží doručili mezi 16 a 21 hod. Nyní Decathlon uzavírá objednávky v 15 hodin, a pokud je vybavení dostupné v některém z pražských obchodů, k zákazníkovi ho doručíme ten samý den mezi 17 a 21 hod.

Přesnost doručení v časovém okně ve 100 % případů či 94% úspěšnost doručení balíku zákazníkovi potvrzují, že spolupráce s DODO splní požadavky na špičkový zákaznický servis. Díky této kvalitě a nadstandardnímu přístupu jsme si získali důvěru pro rozšíření spolupráce do dalších měst a zemí. Díky spolupráci s platformou Woop hned na začátku je navíc vše připraveno tak, aby prodejna pouze zpřístupnila same day delivery a vše se propsalo k nám do systému. Na doručení ve stejný den se tak brzy mohou těšit zákazníci po celé ČR a výhledově na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku.

Chcete i vy předběhnout konkurenci a nabídnout svým zákazníkům servis, který si zamilují? Kontaktujte nás.