17/10/2023

Tři cesty k integraci e-shopu na DODO

technická implementace DODO

V DODO spojujeme logistiku a technologie, a proto jsou pro nás důležitá data. Potřebujeme je, abychom mohli doručit vašim zákazníkům jejich objednávky včas, ale také pro efektivní plánování tras. Vy zase máte díky našim technologiím možnost sledovat objednávky v reálném čase. Pojďte se s námi podívat, jaké jsou 3 nejčastější možnosti integrace vašeho e-shopu na naše systémy a výhody i nevýhody jednotlivých řešení.

Jednotlivé typy napojení se liší mírou automatizace procesu objednávek rozvozu či škálovatelností. Naopak společnou výhodou všech řešení je kontrola nad kapacitou, tedy možnost ukázat na vašem webu předem dohodnutý počet časových slotů pro doručení, které se postupně prodávají.

API integrace

API (Application Programming Interface) integrace přináší oběma stranám největší flexibilitu a také možnost zautomatizovat práci s objednávkami. Z technického hlediska je proces napojení náročnější, ale jakmile ho nastavíme, odpadne vám spousta starostí a manuální práce.

Výhody API integrace:

Přizpůsobitelnost. Integrace přes API je velmi flexibilní a celý proces doručení můžeme přizpůsobit vašim potřebám. 

Aktualizace v reálném čase. Informace o doručení v reálném čase zlepšují možnosti sledování a správu zásilek. 

Automatizace. Díky API se vyhneme manuálnímu přepisování dat a celý proces doručování tak bude jednodušší pro nás i pro vás. A navíc s minimem chyb. 

Škálovatelnost. API integrace může růst s vaším podnikáním. Na zvýšený objem zásilek budeme připraveni my i software. 

Integrace s dalšími systémy. Pokud potřebujete, abychom se napojili na více systémů, jako například WMS nebo účetní software, s API to zvládneme nejlépe. 

Nevýhody API integrace:

Vyšší technické nároky. API integrace vyžaduje technickou dovednost pro nastavení a správu. Pokud nemáte vlastní IT tým, může být tento proces náročnější. 

Čas na implementaci. V porovnání s ostatními možnostmi může být integrace pomocí API delší na přípravu. 

Shoptet plugin

Pro ty z vás, kteří využívají Shoptet, jsme vytvořili speciální plugin, který automatizuje proces doručování. Jeho integrace je velmi snadná.

Výhody Shoptet pluginu:

Snadná integrace. Shoptet plugin jsme vyvinuli tak, aby se dal snadno integrovat do vašeho systému. Nevyžaduje zvláštní technické znalosti, vše můžete ovládat v administraci e-shopu na Shoptetu. 

Automatizace. Plugin automaticky synchronizuje objednávky z vašeho e-shopu s našimi systémy v reálném čase. Tím se vyhýbáme přepisování nebo přeposílání dat. 

Snížení chyb. Díky automatizaci a synchronizaci v reálném čase se snižuje pravděpodobnost chyb v procesu doručení. 

Efektivita. Díky používání našeho pluginu snížíte časovou náročnost obsluhy doručování a můžete se tak věnovat dalším oblastem svého podnikání.

Nevýhody Shoptet pluginu:

Omezená přizpůsobitelnost. Ačkoli jsme Shoptet plugin navrhli pro co největší možnosti integrace, není tak přizpůsobitelný jako API.  

Závislost na jednom poskytovateli. Pokud byste se rozhodli v budoucnu neprovozovat svůj e-shop na Shoptetu, budete muset řešit také novou integraci s DODO.

Customer Portal

Třetí možnost, jak nám předávat data, představuje naše služba „Customer Portal“. Na této platformě můžete ručně nahrávat objednávky například v CSV formátu. My pak zajistíme jejich doručení.

Výhody Customer Portalu:

Jednoduchost. Řešení přes zákaznický portál nevyžaduje složitou IT implementaci nebo propojování systémů. Je tak ideální pro menší e-shopy nebo pro ty obchody, které zpracovávají nižší počet objednávek. 

Nízké náklady. Customer Portal nevyžaduje žádné dodatečné náklady na IT řešení. Je rychlý, snadný na používání a nákladově efektivní. 

Možnost reportů exportu. Objednávky i reporty z rozvozů můžete z portálu exportovat jako CSV a následně nahrát do jiných nástrojů, které využíváte.  

Informace o stavu objednávek. Po přihlášení do Customer Portalu máte možnost sledovat, kdy se zásilka bude doručovat. Uvidíte zde i informaci o případném zpoždění kurýra.

Nevýhody Customer Portalu:

Manuální práce. Na rozdíl od API integrace nebo Shoptet pluginu vyžaduje Customer Portal manuální zadávání objednávek, což může být časově náročné. 

Menší škálovatelnost. Řešení přes Customer Portal je ideální pro menší objemy objednávek. Větším partnerům nebo rychle rostoucím e-shopům může portál časem přestat vyhovovat. 

Méně automatizace. Zákaznický portál nemá tak velkou úroveň jako API integrace nebo Shoptet plugin. To může vést k většímu počtu chyb v procesu doručení. 

Složitější zadávání expresního doručení. Pokud potřebujete doručovat expres větší počet zásilek, musíte je sami manuálně zadávat do systému.

V DODO si poradíme s menším množstvím objednávek i s velkým objemem zásilek, s minimální i úplnou automatizací. Záleží jen na vás a na potřebách vašeho e-shopu. Vždy společně s vámi vybereme takové řešení, které maximalizuje efektivitu a zlepšuje zákaznickou zkušenost.

Chcete probrat, jaký způsob integrace bude pro váš e-shop nejlepší? Kontaktujte nás