23/11/2022

Drahá paliva jsou výzvou pro celou e-commerce. Obchodníci hledají efektivní logistická řešení

Praha, 23. listopadu 2022: Nárůst inflace a vysoké ceny pohonných hmot jsou velkou výzvou nejen pro jednotlivce a řidiče z povolání, ale také pro firmy působící v oblasti e-commerce. Průměrná cena benzinu dosahovala v polovině listopadu 41,38 koruny za litr, přičemž za stejné množství nafty řidiči v průměru platí 44,49 koruny. Ačkoliv doručování zásilek až domů je u zákazníků stále oblíbenější službou, pro obchodníky je zajištění logistiky výrazně nákladnější než kdy dříve. Podle společnosti DODO, která se specializuje na chytrou a ekologicky šetrnou městskou logistiku, však lze současné náklady na doručování účinně snížit zefektivněním doručování za využití technologií inteligentního plánování. I proto k outsourcingu své logistiky přistupuje čím dál více obchodníků.

Ceny pohonných hmot prošly v uplynulých měsících hned několika výraznými výkyvy. Na jaře letošního roku jsme byli svědky rekordního nárůstu, a ačkoliv několik měsíců poté ceny paliv klesly, během podzimu jsme pozorovali opět opačný trend, což obchodníky staví do složité situace a nutí je přemýšlet, jak situaci řešit a dopady zmírňovat.

„Aktuální tržní situace je velkou komplikací zejména pro obchodníky, kteří kromě vysokých cen musí čelit také nejistotě, kterou s sebou přináší současná nepředvídatelnost trhu. Náklady na zajištění vlastní logistiky jsou vysoké a rychle rostou také výdaje, které e-shopy musí vynaložit na péči o flotilu,“ popisuje Ivo Velíšek, CEO technologicko-logistické společnosti DODO pro Česko a Slovensko.

S rostoucími nároky zákazníku stoupají i náklady. Řešením může být outsourcing

Ať už jde o teplé jídlo, potraviny, sportovní vybavení, nebo nábytek či domácí spotřebiče, zákazníci se stále častěji obrací na služby, které jim zajistí doručení až domů. Objednané zboží přitom chtějí obdržet co nejdříve a kvalita doručení se podobně jako délka dodací lhůty stávají hlavními kritérii pro výběr internetového obchodu. Uspokojit zákaznické požadavky je však pro e-shopy v důsledku aktuální tržní situace čím dám dražší.

Cestou pro obchodníky, jak efektivně kompenzovat nárůst nákladových položek, může být využívání služeb logistických partnerů, kteří doručení díky pokročilým technologiím dokáží zajistit násobně efektivněji. Specializované logistické firmy totiž mají pokročilé technologie plánování využívající strojové učení i prediktivní modely, a hlavně také potřebnou škálu.

Chytrá logistika šetří peníze i přírodu

Právě objem přepravovaných zásilek a tzv.  multisegmentový přístup umožňují potřebnou optimalizaci. Rozptyl do více segmentů doručovaného zboží totiž logistické společnosti umožňuje držet hladinu poptávky vyrovnanou v průběhu celého dne, protože různé segmenty mají různé logistické špičky (peek times). Chytré plánování navíc umožňuje koncentrovat maximum objednávek na jednotlivé optimálně sestavené trasy, takže vypravené vozidlo uspokojí při menší ujeté vzdálenosti a kratším vytížení kurýra více zákazníků.

„Logistická platforma využívající analýzu dat z reálného provozu může ušetřit skutečně znatelný objem paliva a obchodníkům tak během této nelehké ekonomické situace výrazně pomoci. Kromě snížení nákladů dochází při chytrém plánování a efektivním vytížení vozidel také ke snižování ekologické zátěže doručování a městská logistika se tak stává šetrnější k životnímu prostředí. Tento přístup prosazujeme v DODO dlouhodobě, ale cítíme, že nyní jsou obchodníci vůči optimalizaci logisticky a s ní spojených nákladů i externalit ještě o mnoho otevřenější než kdy dříve,“ uzavírá Ivo Velíšek ze společnosti DODO.

_____

O společnosti DODO

Doménou společnosti DODO je moderní a ekologicky šetrná městská logistika řízená komplexní datovou platformou, která firmě zajišťuje maximální efektivitu a přesnost při doručování, nejčastěji hned v den objednání. Technologicko-logistická firma DODO je spolehlivým řešením poslední míle pro B2B klienty jako Košík.cz, Tesco, KFC, Rossmann nebo Hervis. DODO, které aktuálně operuje s více než 2 000 kurýry a 1 250 vozy, své služby poskytuje v domácí České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku, Německu, Rakousku a Bulharsku. Žebříček Deloitte Fast50 DODO zařadil mezi nejrychleji rostoucí firmy v regionu CEE.

Kontakt:

PR agentura FYI Prague                                             

Michal Marek                                                                               

Mobil: +420 774 802 149                                        

E-mail: michal.marek@fyi.cz