invisible

21/09/2022

DODO s KFC slaví 2 miliony rozvezených objednávek. O rozvoz legendárních kuřat se nově starají i elektromobily, kola a mopedy

Praha, 21. září 2022: Technologicko-logistická společnost DODO, jejíž doménou je same-day logistika poslední míle, se kromě rozvozu potravin či zboží z e-shopů dlouhodobě pohybuje také v segmentu expresního rozvozu teplého jídla. Jedním z nejstarších a zároveň největších klientů DODO v tomto odvětví je síť restaurací KFC. Aktuálně firmy slaví společný milník 2 milionů rozvezených objednávek. Denně DODO z KFC rozveze tisíce objednávek po celé České republice, nově také se zapojením elektromobilů, mopedů i elektrických kol.

Rozvoz jídla z restaurací je trendem, který bylo možné hojně pozorovat již před pandemií, ta ho ale ještě umocnila. Z rozvozu teplých pokrmů se nejen v České republice stal standard, na nějž zákazníci kladou vysoké nároky. Jídlo je potřeba doručit maximálně čerstvé, nejdůležitějším kritériem je proto zejména rychlost doručení. Ten DODO v případě rozvozu z KFC drží dlouhodobě průměrně na pouhých 26 minutách od objednání.

„Abychom dokázali doručovací čas objednávek z KFC zkrátit na minimum, stále navyšujeme počet restaurací, ze kterých rozvážíme a v současnosti jich jen v Česku máme už 24. Největší množství objednávek jídla z KFC zaznamenáváme celkem logicky hlavně ve velkých městech, proto se snažíme rádius rozvozových zón držet vždy v okruhu maximálně dvou až tří kilometrů od restaurace – tak, abychom i v zástavbě s hustým provozem dokázali garantovat bleskové doručení,“ popisuje Ivo Velíšek, CEO DODO pro Českou republiku a Slovensko.

Nejoblíbenější jsou kyblíky, Qurrito nebo Twister. Výjimkou nejsou objednávky nad 10 tisíc korun

V čele žebříčku poboček KFC, do nichž zelení kurýři DODO jezdí nejčastěji, se dlouhodobě drží několik pražských restaurací, podobně vytížená je ale třeba i brněnská restaurace Náměstí svobody. Oblíbené pokrmy ale zůstávají stejné bez ohledu na lokalitu. Češi při rozvozu sází na klasiku a nejčastěji si domů objednávají ikonický kyblík, Qurrito či Twister.

Ačkoliv nejvytíženějšími časy pro rozvoz z KFC jsou typicky časy obědů a večeří, které DODO rozváží jednotlivcům, a to zejména o víkendech a státních svátcích, významnou část objednávek, které DODO z KFC přepravuje, tvoří také občerstvení na firemní či jiné velké společenské akce. Výjimkou tak není ani to, že kurýr doručuje objednávku v hodnotě přes 10 tisíc korun.

„Na hromadné akce si lidé občerstvení z KFC objednávají velmi často a stává se i to, že si firmy z konkrétní restaurace na své akce objednávají opakovaně. Rozhodujícím faktorem pro firemní zákazníky je jednak rychlost a spolehlivost doručení a jednak příjemné uživatelské prostředí umožňující jednoduchou objednávku. Občerstvení z KFC mají v oblibě primárně pražské firmy, ale na rozvoz si rychle zvykli i zákazníci v dalších městech, jako jsou Brno či Plzeň, kde jak u firemních, tak soukromých objednávek pozorujeme meziroční nárůsty v řádech desítek procent,” líčí Ivana Makalová Dlouhá ze společnosti AmRest, která restaurace KFC provozuje.

První pražská pobočka je již plně elektrická, jídlo z KFC vozí i skútry

Jednou z dlouhodobých priorit DODO v otázce městské logistiky je udržitelnost. Kromě vlastní technologické platformy, která pomáhá s efektivním plánováním tras dle predikcí i dat z reálného provozu, DODO pravidelně testuje také alternativní možnosti přepravy. Zavádění těchto alternativ však vzhledem k omezené infrastruktuře vyžaduje poměrně specifické podmínky, a právě rozvoz pro KFC je svou podstatou pro testování alternativních pohonů ideální. Doručují se převážně malé objednávky, doručovací zóna není příliš rozsáhlá a vzhledem k předvídatelným špičkám je možné dobře plánovat dobíjení vozů na elektrický pohon.

V současnosti se již podařilo jednu pobočku plně elektrifikovat, na dalších pobočkách se alternativní doprava do provozu pravidelně zapojuje. Plně elektrická pobočka Bucharova v Praze v provozu aktuálně využívá 7 elektromobilů, v blízké budoucnosti přibudu další 3. Pobočka KFC na pražském Andělu si při rozvozu pomáhá elektrickými koly a z pobočky na pražské Floře pravidelně doručují kurýři na elektrických skútrech, kteří objednávku dokážou dodat v průměru dokonce o 4 minuty rychleji.

„Provoz na pobočkách KFC je pro nás ideální pro testování nových způsobů doručení, které pomalu ale jistě zavádíme i do pravidelného provozu. Pilotní provoz elektromobilů, elektroskútrů i elektrických kol se nám na rozvozu pro KFC doposud po všech stránkách jeví jako velmi úspěšný a po finálním vyhodnocení pilotního projektu, které plánujeme na září, proto chceme vozidla s alternativními pohony do budoucna využívat ve větším množství i na dalších provozech, ” uzavírá Ivo Velíšek.

_____

O společnosti DODO

DODO spadající do skupiny V-Sharp funguje v rámci segmentu B2B jako vysoce efektivní a spolehlivé řešení poslední míle pro klienty jako Košík.cz, Tesco, KFC, Dr. Max a další. Společnost DODO, která aktuálně operuje s více než 2 000 kurýry a 1 250 automobily, působí prakticky ve všech větších městech České republiky. Svoje služby již ale startup rozšířil i do sousedního Slovenska, Polska, Německa, Rakouska, Maďarska či Bulharska.

Kontakt:

PR agentura FYI Prague                                             

Michal Marek                                                                               

Mobil: +420 774 802 149                                        

E-mail: michal.marek@fyi.cz