22/09/2022

DODO posiluje na německém trhu. Předsedou představenstva DODO Germany se stává Stefan Winners

Technologicko-logistická společnost DODO, původem z České republiky, před pár lety začínala s několika málo kurýry a auty. Během pár let se jí ale podařilo si hned na několika evropských trzích vybudovat pozici jedničky na poli same day logistiky poslední míle a dosáhnout ročního obratu v řádu desátek milionů eur.  Nyní DODO posiluje zahraniční management. Pozici předsedy představenstva německého DODO od října obsadí Stefan Winners, úspěšný německý byznysmen s bezmála dvacetiletou zkušeností v oblasti investic a rozvoje digitálních a technologických společností.

Precizní a udržitelnou same-day logistiku dnes DODO zajišťuje pro B2B partnery napříč segmenty i evropskými zeměmi pro hráče jako REWE (Billa, Penny), Spar, Rossmann, Tesco, Alza, KFC, Albert, Decathlon nebo Hervis. V Rakousku, Německu, České republice i Polsku či Maďarsku vozí společnost s více než 2 tisíci kurýry zboží z klasických e-shopů a s rozvozem pomáhá také hráčům, kteří se dosud věnovali zejména prodeji v kamenných obchodech. Vozí přitom zboží od elektroniky přes léky a sportovní náčiní až po nadrozměrné zásilky, zajišťuje expresní rozvoz hotového jídla, a velmi úspěšné je také v segmentu rozvozu potravin.

„DODO je společnost, která ztělesňuje prakticky všechno, čemu jsem se dosud ve své praxi věnoval. Jde o mladou a ambiciózní technologickou firmu s obrovským přesahem do udržitelné městské same day logistiky, proto mi její vize okamžitě padla do oka. Mým cílem je to, aby se podařilo DODO správně přizpůsobit potřebám a fungování německého trhu. Ačkoliv to vnímám jako velkou výzvu, věřím, že DODO stojí na tak pevných základech a hodnotách, že se nám jej do povědomí německých zákazníků brzy podaří dostat jako první volbu v logistice poslední míle,” komentuje Stefan Winners, nový předseda představenstva DODO Německo.

Ten bude mít z nově nabyté pozice v DODO na starost zejména strategické a provozní řízení společnosti, posílení pozice na německém trhu a v neposlední řadě také jeho edukaci s ohledem na důležitost efektivního last-mile doručování pro udržitelnou městskou logistiku.  

Zákazníci ve střední Evropě jsou přitom podle DODO jedni z nejnáročnějších. Nakupování online je dnes pro většinu z nich standardem a velkou výzvou těchto trhů je tak zejména stále rostoucí tlak na rychlost, flexibilitu a udržitelnost. Proto DODO sází na vlastní technologickou platformu a pracuje se sofistikovaným modelováním poptávky i chytrým plánováním tras pro maximální utilizaci vozů i kurýrů. Pokročilá práce s daty firmě umožňuje odvézt více nákupů s méně najetými kilometry a významně tak ulevit městskému provozu i životnímu prostředí.

„Z našich zkušeností i průzkumů trhu dobře víme, že zkušenost s doručením přímo ovlivňuje zákaznickou spokojenost s konkrétním e-shopem. Nároky zákazníků ale nejsou vůbec nízké a bez outsourcingu logistiky je pro e-shopy velmi obtížné jim dostát. Německým obchodníkům proto chceme být především spolehlivým logistickým partnerem, který doručí zboží jejich zákazníkům rychle, spolehlivě a šetrně k přírodě,” komentuje Michal Menšík, CEO DODO Group.

V rámci úspěšného investičního kola, které proběhlo v uplynulých měsících, firma obdržela investici v hodnotě 60 milionů eur. Ty plánuje využít nejen na urychlení expanze a upevnění pozice na zahraničních trzích, ale i na další rozvoj vlastní logistické platformy. Ta firmě pomáhá například s rozšiřováním stále populárnějšího same-day doručování v hodinových slotech. Ambicí DODO je učinit z kvalitního doručení v přesný čas standard napříč celou německou e-commerce.