11/05/2023

Case study: Dr. Max

DODO Case study Dr.Max

Zákazníci největšího lékárenského řetězce postrádali rychlé dodání léků.

Dr. Max má pobočky po celé České republice. Ale i přes snahu být svým zákazníkům co nejblíže nebylo ještě nedávno možné objednat si léky online a mít je k dispozici ten samý den. Přitom lidé nejčastěji nakupují přípravky na bolest a léky, které potřebují při akutních zdravotních obtížích.

Společnost ČLH (Česká lékárna holding), která provozuje síť lékáren Dr. Max, se na nás obrátila s poptávkou po komplexním zajištění expresního doručování objednávek z lékárenského e-shopu. Jedná se o jeden z největších e-shopů v České republice, který nabízí větší množství zboží, než umožňují kapacity běžné prodejny. Nakolik je e-shop důležitý se ukázalo například během koronavirové pandemie.

Přizpůsobili jsme se rychle se měnící a neustále rostoucí poptávce.

Spolupráci s největší českou lékárenskou sítí jsme navázali na začátku roku 2022. Klient si nás vybral hlavně proto, že se umíme flexibilně přizpůsobit nově vznikajícím potřebám.

Množství objednávek exponenciálně rostlo už během prvního roku a DODO kurýři brzy doručovali až 1 200 objednávek za týden. Netrvalo dlouho, než jsme překročili hranici 300 objednávek denně a toto číslo se stále zvyšuje. Rostoucí poptávku jsme průběžně sledovali a na základě předpovědí jsme zvládli rychle reagovat. Klient ani zákazníci nepocítili žádnou změnu v kvalitě poskytovaných služeb, ačkoli objem objednávek s menšími výkyvy stále rostl.

Potenciální výzvou se mohla stát práce s daty ze 3 různých systémů klienta. Na platformě GAIA bylo třeba nastavit technologické propojení mezi oběma stranami, tj. klientem a námi. V praxi nešlo o spojení mezi 2 systémy, jak je to obvyklé, ale mezi 4 různě fungujícími platformami. Dr. Max totiž využívá tři různé typy odbavovacích systémů podle místa vyskladnění (lékárna s pokladním systémem bez skladového hospodářství, lékárna se skladem, sklad). Naše komplexní platforma GAIA si s větším množstvím scénářů pro převzetí balíčku dokázala poradit a umožnila bezchybné a rychlé zpracování dat, které je nezbytnou podmínkou pro uskutečnění expresního doručování objednávek.

K zákazníkům sítě Dr. Max jezdí celkem čtyři DODO auta. Tato flotila je výjimečná tím, že na autech je vidět i značka klienta.

V současné době se přesnost doručení blíží neuvěřitelným 98,5 % a tuto téměř 100% hodnotu se nám daří udržovat dlouhodobě. V praxi to chodí tak, že si zákazník Dr. Max zvolí dodání balíčku v rozmezí dvouhodinového slotu. Zboží mu přivezeme už v den objednávky (tzv. same-day delivery) nebo během následujících dvou dnů (tzv. next day delivery) podle potřeb a možností zákazníka. První doručovací slot je dostupný od 8 hodin ráno a poslední slot končí ve 20 hodin večer.  

DODO a Dr.Max

Síti lékáren Dr. Max přispíváme k růstu tržeb.

Česká lékárna holding, provozovatel sítí lékáren Dr. Max, vidí jednoznačný zájem o doručení v den objednávky.

Podle současného vývoje se očekává, že DODO kurýři během letních měsíců 2023 rozvezou až 500 expresních online objednávek během jednoho dne. E-shop Dr. Max za poslední rok rostl dvouciferně a klientovi generuje již 20 % obratu.

Expresní rozvoz objednávek z e-shopu Dr. Max jsme v roce 2022 zahájili v Praze, ale již nyní se připravuje rozšíření do dalších měst v České republice. Buduje se nové expediční depo pro zákazníky ze Středočeského kraje a expresní rozvoz by mohli brzy využívat také lidé z Brna a Ostravy.

Významnou roli hraje i spokojenost s kvalitou zákaznického servisu. Dle monitorované zpětné vazby zákazníci oceňují zejména časovou přesnost doručení objednávky. Spolupráce je specifická v tom ohledu, že kurýři ze zákona nesmí vědět co je obsahem balíčku nebo komu je lék určený. Všechny balíčky jsou proto anonymní a obsahují pouze základní údaje nutné pro doručení.

Hledáte ideální řešení logistiky poslední míle? Neváhejte nás kontaktovat, těšíme se na spolupráci.